Ważne informacje

Szkodliwe jedzenie – czego warto unikać?

szkodliwe jedzenie

Produkty, które spożywamy oddziałują na funkcjonowanie naszego organizmu. Na własnej skórze możemy odczuć zgubne skutki jedzenia niektórych z nich. Szkodliwe jedzenie kusi ze sklepowych półek, a my nie zawsze zdajemy sobie sprawę z jego działania. Czego warto unikać?

Szkodliwe jedzenie – jak na nas działa?

Niezdrowe produkty, spożywane w nadmiarze, mogą wyrządzić wiele negatywnych skutków, takich jak nadwaga, miażdżyca, cukrzyca czy zakwaszenie organizmu. Zmiana diety, przy już rozwiniętej chorobie, nie sprawi, że nagle zostaniemy cudownie uzdrowieni. Złe nawyki, powielane przez lata, z pewnością odbiją się na naszym zdrowiu w przyszłości. Już teraz warto zadbać o zdrową dietę, bogatą w odżywcze substancje. Wielość produktów i powszechny konsumpcjonizm, tylko wzmaga chęć sięgnięcia po niekonieczne zdrowe jedzenie. Już samo ograniczenie ich spożycia będzie odpowiednim krokiem. Co takiego powinno znaleźć się na naszej czarnej liście?

Gazowane napoje

Gazowane napoje zawierają mnóstwo cukru i innych szkodliwych substancji, jak barwniki czy wzmacniacze smaku. Codzienne wypijanie puszki ulubionego napoju, może przyczynić się do poważnych kłopotów zdrowotnych, takich jak otyłość,  cukrzyca czy próchnica. Bez znaczenia nie pozostaje także wątroba. Zamiast szklanki coli czy inne słodkiej mikstury, lepiej wypić świeżo wyciskany sok czy niegazowaną wodę mineralną.

Słodkie płatki śniadaniowe

Na śniadanie, w wielu polskich domach podaje się płatki. Najmłodsi uwielbiają czekoladowe kulki czy inne słodkie płatki. Niestety to źródło cukru, który przyczynia się do rozwoju cukrzycy. O wiele zdrowsze są płatki naturalne, bez dodatków zbędnych składników. Owsiane płatki stwarzają nieograniczone pole pomysłów kulinarnych, więc warto wprowadzić je do codziennej diety.

Smażone frytki

Uwielbiamy ich smak, ale są bardzo niezdrowe, nie tylko ze względu na tłuszcz, ale akrylamid, który przyczynia się do rozwoju nowotworów. Jeśli frytki, to tylko pieczone w piekarniku, bez dodatku tłuszczu. Frytki z batatów, dyni czy innych warzyw mogą zaskoczyć swoim smakiem i aromatem, nawet największego miłośnika fast food’u.

Soja

gazowane napojeChoć powszechnie uznawana za zdrowy produkt, w nadmiarze szkodzi. Soja to także alergen, o czym nie możemy zapominać. Roślina uczestniczy w procesie rozkładu białek, co może skutkować stanami zapalnymi w jelitach. Dlatego nie przesadzajmy z ilością soi w naszym żywieniu. Szukajmy także innych źródeł białka roślinnego.

Katarzyna Antos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.