Ważne informacje

Dieta matki karmiącej

dieta matki karmiącej

Wiadomo, że dieta matki karmiącej ma znaczenie w odżywianiu dziecka. Wszystko co zjada mama, przekłada się na pracę i rozwój organizmu dziecka. Jak powinna wyglądać prawidłowa i zdrowa dieta kobiety karmiącej piersią?

Alergeny u matki karmiącej

U małych dzieci często obserwuje się alergie pokarmowe. Rodzice dziwią się, ponieważ mleko matki jest określane jako najzdrowszy i najlepszy produkt dla dziecka. Skąd więc ta alergia? Alergeny mogą pojawić się w jedzeniu matki. Spożywając produkty, substancje alergizujące przedostają się do mleka. Dziecko może być wrażliwe na dane alergeny, co objawia się uczuleniem pokarmowym lub skórnym. Pokarm kobiety jest wytwarzany z krwi, do której bez trudu przedostają się alergeny. Matka wcale nie musi być uczulona na dany produkt pokarmowy, by dziecko wykazywało alergiczne dolegliwości.

Dieta matki karmiącej

Prawidłowa dieta matki karmiącej powinna być bogata w warzywa strączkowe i ziarna. Zawierają cenne białko i inne składniki odżywcze. Nie powodują u dzieci wzdęć czy kolek, wbrew powszechnej opinii, więc mamy z powodzeniem mogą wprowadzić je do swojej diety. Groch, fasola, soczewica czy ciecierzyca przyczynią się do prawidłowego rozwoju maluszka. Tak samo zdrowe są ziarna. Pełnoziarniste produkty to źródło błonnika i kwasu foliowego. Znajdziemy w nich również żelazo, chroniące przed anemią. Dla kobiety karmiącej odpowiednia będzie marchewka i buraki. Marchew wspomaga wzrok, skórę i paznokcie. Buraki zaś podnoszą poziom hemoglobiny i wpływają na odporność. Zielone warzywa dostarczą dziecku kwasów omega-3, odpowiedzialnych za pracę mózgu oraz cennych witamin i soli mineralnych. Niektóre matki karmiące, w obawie przed alergią unikają jedzenia truskawek czy malin. To wielki błąd, ponieważ lepiej przyzwyczaić organizm dziecka do takich produktów, co może zapobiec alergii. matki karmiąceTym bardzie owoce warto jeść, gdyż zawierają kwas foliowy i witaminę C.

Dieta matki karmiącej to przede wszystkim zdrowy i wartościowy jadłospis, składający się z bogatych w składniki odżywcze produkty. Moc witamin i minerałów jest niezbędna, by dziecko zdrowo rosło i prawidłowo się rozwijało, zarówno fizycznie jak i intelektualnie.

Katarzyna Antos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.