Ważne informacje

Dieta na upały – co jeść latem?

lato

Wracają do nas upały, mamy pełnię wakacji, co nie służy apetytowi. Wtedy sięgamy głównie po wodę, ale jeść też coś trzeba. Jaka dieta jest najlepsza na upały? Co jeść latem, by czuć się dobrze?

Lekka dieta na letni czas

Gdy na dworze temperatury przekraczają dwadzieścia kilka stopni, tracimy apetyt. Nie mamy ochoty na jedzenie, męczy nas tylko nieustanne pragnienie. Latem często raczymy się słodkościami. Idziemy na lody czy gofry, kompletnie nie zważając na kalorie. Zdarza nam się także skorzystać z oferty wszelkich knajpek, od których roją się turystyczne ośrodki. Jednak latem zaleca się jedzenie lekkich potraw, które nie obciążają układu pokarmowego tak jak frytki, smażone mięso czy tłuste zupy. Co takiego warto jeść, by się nie przejeść i przetrwać upalny czas?

Soczyste owoce i warzywa

Latem warto postawić na sezonową dietę, czyli oparta na naturalnych produktach, które dostarcza nam natura. Świeże warzywa i owoce najlepiej smakują właśnie latem, w pełni sezonu. Soczyste produkty doskonale odświeżają i gaszą pragnienie. Jednocześnie są lekkie, więc nie dają uczucia ciężkości po posiłku. Ogórki zielone, pomidory czy inne warzywa będą doskonałe na sałatki. Dietetycy polecają także produkty mleczne, które wspaniale chłodzą. Dobrym pomysłem będzie chłodnik lub zdrowy koktajl. Chude mięso czy ryby przygotowywane w folii na grillu to także całkiem niezła i odżywcza opcja na lato. Koniecznie z dodatkiem świeżych ziół i cytryny. Podczas upałów najlepiej unikać smażonych i duszonych potraw, gęstych sosów i zawiesistych zup, doprawianych śmietaną. Na lato polecamy takie produkty żywnościowe jak pomidory, papryka, truskawki, arbuz czy kefir. Zapomnijmy o frytkach smażonych w głębokim tłuszczu, słonych przekąskach i smażonych kotletach, które tak często lądują na polskich stołach.

Jak najwięcej wody

W trakcie upałów wzmaga pragnienie. Wtedy najlepiej sięgnąć po wodę. Woda nie powinna być zbyt zimna. Temperatura pokojowa będzie idealna. Gazowana czy też nie – wszystko zależy od naszych preferencji. Wodę można wzbogacić o plaster cytryny czy limonki i listki świeżej mięty. Oprócz wody warto sięgnąć po herbaty ziołowe i owocowe, ale tylko te z naturalnego suszu, niearomatyzowane. Organizm latem potrzebuje więcej wody, ponieważ częściej się jej pozbywa, dlatego tak się pocimy. Mocno schłodzone napoje dają nam tylko chwilową ulgę. Zdecydowanie lepiej sięgnąć po ciepłą herbatę lub wodę o temperaturze pokojowej.pragnienie Im więcej wody pijemy, tym nasza skóra jest lepiej nawilżona i piękniej wygląda. Latem niekiedy sięgamy po kawę mrożoną, koniecznie z lodami i bitą śmietaną. Taki napój to aż 500 kcal. Jeśli więc mamy ochotę na kawę, zrezygnujmy z dodatków, które nie służą naszej figurze.

Podczas wakacji mniej jemy, a więcej pijemy. Najważniejsze, by wybierać produkty, które są dla nas wartościowe. Zrezygnujmy więc z tłustych pokarmów, przez które możemy czuć się nieco ociężali. Cieszmy się smakiem owoców i warzyw, za którymi pewnie zatęsknimy zimą.

Katarzyna Antos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.