Ważne informacje

Zdrowe trendy kulinarne 2017

pestki z arbuza

Moda na zdrowe odżywianie nie zwalania tempa. Wciąż pojawiają się nowe propozycje żywieniowe, które będą rządzić w 2017 roku. Na które zdrowe trendy kulinarne warto zwrócić uwagę?

Kulinarne trendy

Moda jest obecna także w produkcji żywności. Co roku kreowane są pewne produkty, które stają się popularne w danym roku. Triumfy wiódł olej kokosowy, woda z aloesu czy nasiona chia. Teraz oraz na kolejne nowości, którymi będzie zachwycał się cały świat. Na liście proponowanych trendów znajdziemy także wartościowe i zdrowe produkty, które warto włączyć do diety. Jedne są nam znane, inne zupełnie nie, co nie zmienia faktu, by przyjrzeć się im nieco dokładniej.

Pestki z arbuza

Usuwamy pestki z arbuza, którym tak chętnie zajadamy się w sezonie letnim. Tymczasem pestki z arbuza są bardzo wartościowe pod względem odżywczym. Zawierają witaminy, minerały i tłuszcze. Badania naukowe potwierdzają, że pestki pomagają przy problemach z układem pokarmowym, jak biegunki. Mogą wspomóc leczenie alergii pokarmowych. Oprócz tego, działają także na układ oddechowy czy zakażenia bakteryjne i grzybiczne. Pestki można stosować po wysuszeniu jako dodatek do sałatek.

Woda kaktusowa

Woda kaktusowa także zyskała miano superfood 2017. Wcześniej chętnie piliśmy wodę kokosową lub aloesową, teraz czas na kolejną roślinę. Uzyskuje się ją z opuncji, która jest źródłem witaminy C. Jest zdecydowanie mniej kaloryczna, niż popularna woda z kokosa. Idealnie sprawdzi się przy niedoborze elektrolitów, szczególnie u osób prowadzących aktywny tryb życia. Osoby chore na serce czy z problemami z ciśnieniem mogą ją wypróbować.

Algi morskie

Algi gromadzą w sobie wartościowe składniki wody morskiej, dlatego tak chętnie są jedzone, zwłaszcza w krajach azjatyckich. Mają bardzo dużo cennych minerałów, jak wapń czy żelazo. Stanowią źródło białka dla osób na diecie wegetariańskiej. Dodatkowo działają przeciwmiażdżycowo i przeciwzakrzepowo. Pomogą usunąć z organizmu zalegające toksyny, więc warto wprowadzić je do diety. Pasują do duszonych potraw, makaronów, sushi czy sałatek.

Poke

tuńczykPoke to sałatka, która znana jest na egzotycznych wyspach. Przygotowywana jest z surowego tuńczyka, który jest źródłem zdrowych witamin. Oprócz mięsa ryby, znajdziemy w niej białą kapustę czy sok z limonki. Hawajska sałatka zaskakuje smakiem i wartościami odżywczymi, zwłaszcza dzięki rybie, jaką jest tuńczyk.

Katarzyna Antos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.