Ważne informacje

Warzywa na odporność

odporność

Osłabiony układ immunologiczny to drzwi otwarte dla alergenów, bakterii i wirusów. Bez względu na rodzaj alergii czy schorzenia warto wzmocnić jego ochronę. Odpowiednie warzywa na odporność wzmocni pracę całego organizmu, zwłaszcza dziecka.

Odporność – tarcza ochronna

Układ odpornościowy staje pierwszy do walki z wrogami w postaci bakterii i wirusów. Może być osłabiony w stanie choroby. Brak witamin i mikroelementów powoduje, że odporność traci swoją moc, tym samym zmniejszając ochronę organizmu. Bez właściwej tarczy ochronnej nie stawimy czoła przeszkodom. Odporność dziecka rozwija się wraz z wiekiem. Zamiast faszerować nasze pociechy mnóstwem sztucznych suplementów warto zmienić nawyki żywieniowe. Jedzenie na odporność pomoże wzmocnić organizm. Zdrowe produkty w postaci warzyw dodadzą dzieciom energii do zabawy i nauki.

Warzywa

Moglibyśmy uniknąć wielu chorób a nawet alergii, jeśli nasza dieta byłaby prawidłowo skomponowana. Kiedy nadchodzi sezon chorobowy pędzimy do apteki po różnego rodzaju witaminy i suplementy. Tymczasem znacznie zdrowsze rozwiązanie w postaci wzmocnienia odporności znajdziemy w warzywniaku. W pobliskim sklepiku czy na miejskim targowisku dostaniemy najlepszy pakiet witamin w postaci kolorowych warzyw. Ich duża ilość w codziennej diecie pozwoli na jej zbilansowanie. marchewDzięki temu otrzymamy naturalną dawkę niezbędnych witamin, wzmacniających odporność. Spośród oferty warzywniaka warto wybrać marchew. Pomarańczowa marchewka ma właściwości lecznicze. Jej surowa postać jest najzdrowsza dla dziecka. Jako źródło witaminy A uzupełni braki składników odżywczych i pomoże wyleczyć anemię. Lekarstwem na problemy z układem nerwowym i odpornościowym dobre będą również buraki. Barszcz czerwony czy buraczki podane do obiadu to smaczne i zarazem pożywne danie. Zdecydowanie warto wprowadzić je do jadłospisu nie tylko dziecka, ale całej rodziny. Cebula i czosnek to kolejne cenne warzywa, szczególnie dla tych, którzy pragną być zdrowi. Działają niczym antybiotyki, więc sprawdzają się w sezonie chorobowym. Syrop z cebuli czy czosnek dodany na kanapkę lub do mleka może wzmocnić nasz organizm. Dzięki tym produktom szybko odzyskamy pełną odporność i zdrowie.

Katarzyna Antos

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.