Osoby kończące 40. rok życia często zauważają u siebie pogorszenie się widzenia. Najczęstszym objawem jest problem z równie wyraźnym postrzeganiem przedmiotów i obiektów znajdujących się albo bardzo blisko, albo w sporej odległości. Taki objaw nie jest niczym niepokojącym, będzie natomiast wymagał korekcji wzroku przez dobranie odpowiednich okularów. Prawdopodobnie jest to bowiem prezbiopia, nazywana także starczowzrocznością, którą korygujemy obecnie poprzez szkła progresywne.
Dla kogo przydatne są okulary progresywne?
Jeżeli dostrzegasz u siebie problemy z czytaniem druku w książce lub gazecie, na ekranie komputera, telefonu czy tabletu, a jednocześnie chcesz pozostać w pełni aktywny, warto udać się do specjalisty, który zbada wzrok i określi, jakiego typu soczewek okularowych będziesz potrzebować. Najczęściej stosowanym obecnie rozwiązaniem w przypadku prezbiopii, które zbiera bardzo dobre opinie użytkowników, są okulary progresywne. Dzięki zróżnicowanym wartościom na powierzchni ich soczewek, osoby z prezbiopią odzyskują pełen komfort widzenia zarówno z bliska, jak i z daleka. Niepotrzebne są im już okulary osobne do czytania i na przykład prowadzenia samochodu.
Okulary progresywne a soczewki fotochromowe
Szkła progresywne to jednak nie wszystko. Prowadząc samochód w słoneczny dzień często potrzebujemy dodatkowej osłony dla oczu przez promieniami słońca i odblaskami pojawiającymi się na szybie samochodu czy szkłach okularów. Rozwiązaniem dla kierowców, którzy potrzebują okularów jest zaopatrzenie ich w nowoczesne soczewki Transitions XTRActive.
Właściwości soczewek Transitions XTRActive
Zwykłe soczewki fotochromowe są przejrzyste we wnętrzach, a zaciemniają się na świeżym powietrzu w słoneczny dzień, na skutek działania promieniowania ultrafioletowego. Nie są więc do końca dobrym rozwiązaniem dla kierowców. Szyba samochodowa nie przepuszcza bowiem promieniowania ultrafioletowego, co uniemożliwia wygodne zaciemnienie się zwykłych soczewek fotochromowych. Soczewki Transitions XTRActive różnią się jednak od zwykłych soczewek fotochromowych. Reagują bowiem nie tylko na promieniowanie ultrafioletowe, ale także światło widzialne. Są w stanie zaciemnić się nawet do 50 procent za szybą samochodu. Idealnie sprawdzają się także jako soczewki w okularach do jazdy nocą, niwelując męczące oczy odblaski świateł od latarni i jadących z naprzeciwka samochodów. Są więc dobry wyborem dla osób często podróżujących, zwłaszcza nocną porą.
Tekst sponsorowany